Jump to content


Photo

The scandinavian thread


  • Please log in to reply
222 replies to this topic

#101 Cpeders

Cpeders

    Carpe Regular

  • Member
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Arendal - Norway
  • TDM model: 1998

Posted 23 May 2007 - 09:07 pm

QUOTE(blarsen @ Wed 23rd May 2007, 09:01 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hei!

Kortversjon: Bjørn, 46 år, bor i Stavanger sentrum, jobber pt på Forus for Statoil, kjører '91 TDM850 og '01 F650GS, kona kjører '01 VT750C2 ACE, jentungen ønsker seg 125cc til neste bursdag.

Har hatt TDMen i mange år men ikke kjørt den de siste fire, fikk den på veien igjen denne uka. Før TDMen kjørte jeg en FZ750, men ymse beinbrudd (ankel, legg, kne) førte til behov for en mer avslappet sittestilling. TDM var den perfekte løsning. GSen er drit kjedelig men grei å ha i grisevær, og det er det nok av. Her på sørvestlandet er det motorsykkelsesong nesten hele året dersom man kjører noe med lav vekt og tyngdepunkt.


Halla Blarsen, eller høres Mr.Hell bedre ut.
Gøy å høre at du skal selge/har solgt BMWen. Vurderte å kjøpe en sånn en i fjor, da jeg tok lappen. Så da er det godt å høre at den er kjip, og at jeg gjorde ett riktig valg med TDMen.
Grey - 98 TDM 850--------------post-1-1150559830.gif

My photos at Flickr

#102 Guest_blarsen_*

Guest_blarsen_*
  • Guests

Posted 25 May 2007 - 11:02 pm

QUOTE(Cpeders @ Wed 23rd May 2007, 10:52 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Halla Blarsen, eller høres Mr.Hell bedre ut.
Gøy å høre at du skal selge/har solgt BMWen. Vurderte å kjøpe en sånn en i fjor, da jeg tok lappen. Så da er det godt å høre at den er kjip, og at jeg gjorde ett riktig valg med TDMen.


Næh, jeg selger nok ikke BMWen. Har funnet ut at jeg har råd til å ha begge to, så TDMen blir godværssykkelen.

I pøsregn og 5 grader er nok en GS bedre for lanesplitting på hvitstripa ut til Forus. Ikke veier den noe, og ABS og varmehåndtak er greit å ha.
Men GSen er like spennende som tråsykkel eller scooter, det er ikke den som får meg til å våkne klokka 6 og dra avgårde en halvtime tidligere enn vanlig sånn at jeg kan ta noen omveier til jobb. :-)

#103 Guest_blarsen_*

Guest_blarsen_*
  • Guests

Posted 01 June 2007 - 10:18 pm

QUOTE(blarsen @ Sat 26th May 2007, 12:47 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Næh, jeg selger nok ikke BMWen. Har funnet ut at jeg har råd til å ha begge to, så TDMen blir godværssykkelen.


Merker dog at TDMen blir dyrere enn GSen.

Når det gjelder GSen så kjører jeg den bare, og driter stort sett i hvordan den ser ut. Nøyer meg med å spyle den en gang i blant. Nå er det to uker siden jeg fikk TDMen på veien, og til nå har jeg bestilt R1-kalipere til fronten, R6 bensinpumpe, nytt styre og nye bremseskiver og klosser. Får skylde på Carpe.

#104 Cpeders

Cpeders

    Carpe Regular

  • Member
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Arendal - Norway
  • TDM model: 1998

Posted 04 June 2007 - 10:28 am

QUOTE(blarsen @ Sat 2nd Jun 2007, 12:03 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Merker dog at TDMen blir dyrere enn GSen.

Når det gjelder GSen så kjører jeg den bare, og driter stort sett i hvordan den ser ut. Nøyer meg med å spyle den en gang i blant. Nå er det to uker siden jeg fikk TDMen på veien, og til nå har jeg bestilt R1-kalipere til fronten, R6 bensinpumpe, nytt styre og nye bremseskiver og klosser. Får skylde på Carpe.


Jeg gjør meg ikke noe av om sykkelen ser litt bruks-gjenstand ut. Har ikke vasket den siden jeg gjorde den klar til vårsleppet. rolleyes.gif Vurderte å spyle den i helga, men prioriterte å kjøre i stedenfor. Pollenstøvet fikk jeg blåst vekk på E-18 rolleyes.gif
Ellers er jo lista over ting jeg har lyst å montere på sykkelen laaaang. Men lommeboka bestemmer, og da blir det ikke mye handling.
Grey - 98 TDM 850--------------post-1-1150559830.gif

My photos at Flickr

#105 Galilee

Galilee

    850 going for 900

  • Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 892 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 1996

Posted 04 June 2007 - 02:03 pm

QUOTE(Cpeders @ Mon 4th Jun 2007, 12:13 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg gjør meg ikke noe av om sykkelen ser litt bruks-gjenstand ut. Har ikke vasket den siden jeg gjorde den klar til vårsleppet. rolleyes.gif Vurderte å spyle den i helga, men prioriterte å kjøre i stedenfor. Pollenstøvet fikk jeg blåst vekk på E-18 rolleyes.gif
Ellers er jo lista over ting jeg har lyst å montere på sykkelen laaaang. Men lommeboka bestemmer, og da blir det ikke mye handling.


Hvis sykkelen rekker å bli skitten kjøre du for sakte!

For min del rekker jeg ikke å vaske den. Setter den bort når det regner. Og når sola titter fram og nøkkelen er satt i tenninga.....vel, man står vel ikke der og kaster bort dyrebar kjøretid med å vaske?

Jeg har vært på mitt første MC treff. Vårblot hos Savage MC i Porsgrunn. Masse HD'er i krom og sort, åsså en knall gul TDM. Orntli' gøy og masse hyggelige mennesker.
Too Freud to rock'n'roll, too Jung to die.

#106 Cpeders

Cpeders

    Carpe Regular

  • Member
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Arendal - Norway
  • TDM model: 1998

Posted 13 June 2007 - 10:35 pm

QUOTE(Galilee @ Mon 4th Jun 2007, 03:48 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hvis sykkelen rekker å bli skitten kjøre du for sakte!


Kan vel ikke akkurat si det alltid, som når de små fly-dyra kamikaze lander i fronten og spruter opp på visiret. Blir litt mye av dem til tider... ph34r.gif cool.gif
Grey - 98 TDM 850--------------post-1-1150559830.gif

My photos at Flickr

#107 Niels

Niels

    arrived on last train

  • Members
  • 7 posts
  • Location:Denmark
  • TDM model: 2005

Posted 31 July 2007 - 06:33 am

Tur til lysebotn(lysefjorden).
Vi er en gruppe danske TDM-kørere der planlægger en tur til Lysefjorden i slutningen af næste uge, måske kunne vi se nogle norske og svenske TDM-kørere der?

Trip to Lysebotn.
We are a group of Danish TDM- drivers who are planning a trip to Lysebotn at the end of next week. Maybe we could meet some of you Norwedian and Swedish TDM-drivers there?

http://tdmxtz.dk/php...3...asc&start=0

http://www.telling.s...n/lysebotn.html

#108 Cpeders

Cpeders

    Carpe Regular

  • Member
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Arendal - Norway
  • TDM model: 1998

Posted 31 July 2007 - 08:51 am

ca 50% mulighet for det. Tok turen fra Grimstad til Stavanger tidligere i sommer, men fikk ikke tatt noen svigom ned Lysebotn da. Hvis dere kommer over via Kristiansand, så vil jeg anbefalle å kjøre over fjellet. Evje - Brokke/Suleskard - og få kjørt gjennom Sirdal (hvis jeg husker riktige stedsnavn i farta) Legg en post så fort det er noen dato.
Grey - 98 TDM 850--------------post-1-1150559830.gif

My photos at Flickr

#109 Guest_blarsen_*

Guest_blarsen_*
  • Guests

Posted 31 July 2007 - 11:39 am

QUOTE(Cpeders @ Tue 31st Jul 2007, 10:36 AM) <{POST_SNAPBACK}>
ca 50% mulighet for det. Tok turen fra Grimstad til Stavanger tidligere i sommer, men fikk ikke tatt noen svigom ned Lysebotn da. Hvis dere kommer over via Kristiansand, så vil jeg anbefalle å kjøre over fjellet. Evje - Brokke/Suleskard - og få kjørt gjennom Sirdal (hvis jeg husker riktige stedsnavn i farta) Legg en post så fort det er noen dato.

Hvis du sjekker den nederste av de to linkene vil du se mer om turen de har planlagt.

Ankomst Kristiansand 9. august kl 12.30, turen nordover er planlagt over Brokke/Suleskard, som du foreslår. Retur fra Kristiansand 12. august kl 15.00.

Hvis ting er som de skal på jobben kan det være at jeg tar meg fri på fredag og tar meg en tur til Lysebotn for å hilse på.

#110 Cpeders

Cpeders

    Carpe Regular

  • Member
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Arendal - Norway
  • TDM model: 1998

Posted 01 August 2007 - 01:23 pm

QUOTE(blarsen @ Tue 31st Jul 2007, 01:24 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hvis du sjekker den nederste av de to linkene vil du se mer om turen de har planlagt.


istupid.gif Svarer først leser siden. Noen som lurer på om jeg er flink med bruksanvisninger?
Grey - 98 TDM 850--------------post-1-1150559830.gif

My photos at Flickr

#111 Cpeders

Cpeders

    Carpe Regular

  • Member
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Arendal - Norway
  • TDM model: 1998

Posted 24 August 2007 - 09:31 am

Så da var det tiden for Troll Rally.
Bare ett par timer med forfallende arbeid, pakke en t-skjorte pluss litt hodeverk-brus. Så bærer det av gårde.
None andre som tar turen dit? Været ser ihvertfall ut til å være topp...
Grey - 98 TDM 850--------------post-1-1150559830.gif

My photos at Flickr

#112 Jandreas

Jandreas

    Carpe Regular

  • Members
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Halden, South-east Norway
  • TDM model: 1998

Posted 25 August 2007 - 09:13 am

QUOTE(Cpeders @ Fri 24th Aug 2007, 11:16 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Så da var det tiden for Troll Rally.
Bare ett par timer med forfallende arbeid, pakke en t-skjorte pluss litt hodeverk-brus. Så bærer det av gårde.
None andre som tar turen dit? Været ser ihvertfall ut til å være topp...

Hei til deg, Cato og alle andre.... smile.gif

Det blir ingen tur til Troll-rally på meg. Jeg er medlem i en lokal mc-klubb, G P T - MC. HALDEN, Vi arr. tur til Karlstad i Sverige denne helga. Men jeg deltar ikke der heller, prioriterer fly-show på Rygge i stedet.

GPT-MC betydde i utgangspunktet "Gutta På Tur" men så ønsket medlemmene (17stk) kvinnelige medlemmer også så forkortelsen står nå for "Gjengen På Tur". Like greit det?

Har aldri vært no' særlig for slike rally's eller baiker-meetings, vet ikke hvorfor, har bare ei sperre mot det! Alle som pleier å delta på slike sier det er "gørmorro".

Ellers trenger jeg bare noen ti-talls kilometer for å komme opp i 10 000 km denne sesongen. Jeg har vært på 2-3 langturer i sommer, håper på et par til før vinter'n.

God fortsettelse på sesongen ønskes dere fra Janreas! drinks.gif

#113 Cpeders

Cpeders

    Carpe Regular

  • Member
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Arendal - Norway
  • TDM model: 1998

Posted 27 August 2007 - 10:32 am

10 000 km er slettes ikke verst. good.gif Kan ikke si at jeg har fått kjørt så mye i år, har blitt en del andre ting som jeg har måtte ordne opp i. Men måtte få med meg ett treff i år også, så da ble det Troll.
Det holder med ett eller to treff for meg i løpet av en sesong. Stort sett er det jo bare å kjøre en liten tur, for så å drikke seg gjennom to netter, for så å kjøre hjem igjen.
Men sessongen er ikke over ennå, så jeg håper på å rekke en del mil til i år. I fjor parkerte jeg sykkelen i desember, så det er fortsatt mange deger med kjøring igjen. cool.gif
Ellers kan det nevnes at jeg skimtet AJ Blizzard på treffet samt en grå og en rød 850 i tilleg til meg selv.
Grey - 98 TDM 850--------------post-1-1150559830.gif

My photos at Flickr

#114 Cpeders

Cpeders

    Carpe Regular

  • Member
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Arendal - Norway
  • TDM model: 1998

Posted 06 September 2007 - 04:38 pm

Hentet sykkelen fra service i dag... biggrin.gif
Måtte ha den på verksted allikevel pga bakhjulslagerene. Så ble det bremseklosser og nytt framdekk også.
Det kan trygt sies at det satt merker på kontoen.
Men det morsome var at sykkelen virket mye kvikkere. Mye sannsynelig at den trengte en stor service da....
Men stakkars minibank-kortet, det kom litt brått på...
Grey - 98 TDM 850--------------post-1-1150559830.gif

My photos at Flickr

#115 Guest_blarsen_*

Guest_blarsen_*
  • Guests

Posted 05 October 2007 - 02:00 pm

Som noen sikkert har fått meg seg vil jeg snart få en '91 TDM til overs.

Jeg har stappa utrolig mye tid og penger ned i denne sykkelen, men regner ikke med å få noe videre tilbake for det når jeg selger den.
Hvis dere kjenner noen som trenger billig tung MC og kan nok om skruing til å være i stand til å holde en 16 år gammel sykkel på veien kan dere godt tipse dem.


#116 Hartside Man

Hartside Man

    Old Moaning Git !!

  • RTT manager(RTT)
  • 3,247 posts
  • Location:On Hartside more often than not ! But Live in Carlisle UK
  • TDM model: no more

Posted 07 November 2007 - 12:50 pm

could one of you kind people please translate the following into english

kopieer inhoud van mcc naar je kaartje.
Eventueel alleen de inhoud van apps als er meerder applicaties in staan.
Kopieer de sis file uit de crackmap naar je kaartje en installeren vanaf de kaartje / of als nokia
applicaties vanaf de pc. Ongeveer 3,5Mb...

Geen gezeik met signedapps of registratie , draaien die handel....veel plezier


many thanks

Mark D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

I have a Ghost S and i'm not afraid to use it !

A Beast in Orange Called KaTie eM 

"Four wheels move the body. Two wheels move the soul".

"So you just ride somewhere, eat cake and then ride back".


"Normal people believe that if it ain't broken, don't fix it. Engineers believe that if it ain't broken, it doesn't have enough features yet."

 

" I We're Ridin so Fast , I we're sucking Rabbits from the Hedges "   {Guy Martin}


#117 Guest_erdferkel_*

Guest_erdferkel_*
  • Guests

Posted 07 November 2007 - 01:02 pm

hi,

this would be dutch, methinks, and it could mean something like:

copy contents of mcc to your card.
Possibly only the contents of apps if there greater applications in to stand.
Copy the SIS file from the crackmap to your card and install as from the card/or as nokia
applications as from the pc. Approximately 3,5Mb…

i could not make sense of the last line though...perhaps a dutch native spaeker could assist?
No gezeik with signedapps or registry, turn the handle....much pleasure

HTH

glückauf
ralf

linguist pig

#118 Spirit

Spirit

    seems to like Carpe

  • Member
  • 77 posts
  • Location:Sweden
  • TDM model: 2005

Posted 07 November 2007 - 01:12 pm

Enda som skrivs här på senare tid är holländska. tongue.gif

Tittar bara in för att beklaga mig lite... is på vägarna nu, hojen är inställd i garaget... dags för vinterdepression. sad.gif

TDM 900 ABS - 2005 (Diamond Black/Gold) SOLD!!

#119 Guest_nils_*

Guest_nils_*
  • Guests

Posted 07 November 2007 - 02:34 pm

QUOTE(Spirit @ Wed 7th Nov 2007, 01:57 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Enda som skrivs här på senare tid är holländska. tongue.gif

Tittar bara in för att beklaga mig lite... is på vägarna nu, hojen är inställd i garaget... dags för vinterdepression. sad.gif

Se det från den ljusa sidan; nu har du tid att fixa alla modifieringarna du tänkt göra under sommaren. yu.gif

/Nils

#120 Galilee

Galilee

    850 going for 900

  • Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 892 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 1996

Posted 07 November 2007 - 04:46 pm

QUOTE(nils @ Wed 7th Nov 2007, 03:19 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Se det från den ljusa sidan; nu har du tid att fixa alla modifieringarna du tänkt göra under sommaren. yu.gif

/Nils


Apropos modifiseringer, er det noen som har tips om 'MC demontering/skrotning' på Norsk østland, eller Svensk Vestland, en dagstur fra Oslo?
Jeg vil først og fremst finne en som kan besøkes, i tilfelle jeg må sjekke deler fra andre sykler enn TDM (hvis jeg ikke finner org. deler, blir det et streetfighter prosjekt).

Jeg trenger styre, speil, blinklys, sidedeksel, kåpe, speedo/turteller og muligens tank og fremgaffel (alternativt en R1 gaffel) til min -96 TDM. Vet noen om R1 gaffelen går rett inn, og også passer med bremser og hjul fra TDM, eller om alt må byttes og gaffelfester modifiseres?


Too Freud to rock'n'roll, too Jung to die.


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users