Jump to content


Photo

The scandinavian thread


  • Please log in to reply
222 replies to this topic

#201 Galilee

Galilee

    850 going for 900

  • Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 892 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 1996

Posted 13 March 2011 - 08:12 pm

QUOTE(Xr600 @ Fri 11th Mar 2011, 11:58 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Dette er jo en ældre tråd... Men er der stadig liv i den ?, eller har i alle solgt jeres TDM ? wink.gif.


Det er vel vinterdvale for mange i landene nordover.


Too Freud to rock'n'roll, too Jung to die.

#202 Sundbye

Sundbye

    arrived on last train

  • Member
  • 1 posts
  • TDM model: 1998

Posted 23 March 2011 - 08:57 am

Hei
Nå begynner det å klø skikklig etter å få kjørt litt. Noen andre som er kjøreklare?

Ronny

#203 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 03 April 2011 - 09:52 pm

QUOTE(Sundbye @ Wed 23rd Mar 2011, 10:57 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Hei
Nå begynner det å klø skikklig etter å få kjørt litt. Noen andre som er kjøreklare?

Ronny

Hentet sykkelen for en uke siden og har kjørt flere turer siden da.
Men sykkelen er dessverre ingen TDM 900 lenger... unsure.gif
Den 2006 modellen jeg hadde fra den var ny ble byttet inn i en Triumph Tiger 1050 SE, 2010 mod. i september i fjor, omtrent på årsdagen for da jeg kjøpte TDM'en.
Må innrømme at jeg savner TDM'en av og til... En fantastisk flott sykkel, som jeg skulle ønsket at Yamaha hadde utviklet videre i stedet for denne nye SuperTénéré'en...

Er fortsatt stor fan av TDM, jeg! Derfoir er jeg også stadig vekk innom her på Carpe-TDM biggrin.gif

Tar samtidig sjansen på å anbefale deg det norske forumet http://www.mcsiden.no, hvor jeg er admin.
Velkommen innom for en titt og registrer deg gjerne som bruker hos oss :-)

Mvh.

AJ
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#204 Xr600

Xr600

    Carpe Regular

  • Member
  • Pip
  • 105 posts
  • TDM model: 2009

Posted 13 April 2011 - 02:13 pm

Forår er snart over os... Har været på gaden med min TDM nu i 3-4 uger, skønt !.

-Jeg købte min i efteråret sidste år, og er indtil videre ganske imponeret. Kæresten og jeg skal invi den som tourer i næste uge, hvor vi sætter kurs imod Wien. Glæder mig til at se hvordan cyklen tackler turen smile.gif.

-En enkelt ting... De sidste dage har været på den kølige side, og med en del regn. I går oplvede jeg så at min TDM gik ud 2 gange under køkørsel (den var temmelig varm, og havde stort set kun kørt bykørsel siden start begge gange) er det noget i har været ude for ?. tomgangen er sat til 1000-1100 rpm. og jeg tænker at det måske er lidt i underkaknten... ?

#205 Jocke

Jocke

    arrived on last train

  • Member
  • 5 posts
  • Location:Sweden
  • TDM model: 2008

Posted 14 November 2011 - 10:42 am

Hej igen!


Verkar inte vara någon vidare fart här inne?
Jag vill i alla fall tipsa om en sidostöds fot (sidestand pad, sidestand plate,sidestand foot) som funkar klockrent för oss som gärna kör grus och parkerar på dåliga underlag tongue.gif
Se här!





Jag beställde Flatfooten härifrån:
Flatfoot
Den som är till Kawasaki Versys 2007 - 2009
Det enda jag behövde göra var att slipa av toppen på sidostödet ca 0,5mm för att den skulle passa.

Flatfooten kostar $46 + frakt ($32 till Sverige)





--------------------
TDM 900 A 2008 mod.:
New screen with a Hero 1080 HD camera, black cross-handlebare with 30mm raisers, Remus Revoultion cans, KTM handguard, motorcycle Grip Heater, Stainless TDM radiator cover, Belly pan, Givi Engine guard

#206 and30ers

and30ers

    Carpe groupie

  • Member
  • PipPip
  • 286 posts
  • Location:Stockholm, Sweden
  • TDM model: 2007

Posted 01 April 2015 - 03:56 pm

Any TDM-owners in Stockholm Sweden area (200 km radius)?



#207 Victor

Victor

    sticking around

  • Member
  • 30 posts
  • Location:Sweden
  • TDM model: 1993

Posted 25 July 2015 - 08:11 am

Hej jag håller till i Göteborg!



#208 gswede

gswede

    discovering Carpe

  • Member
  • 19 posts
  • Location:Stockholm Sweden
  • TDM model: 2010

Posted 27 February 2016 - 07:54 pm

Hejsan

Har en 2011 TDM900 och bor i Tullinge.



#209 PalleTdm900a

PalleTdm900a

    arrived on last train

  • Member
  • 1 posts
  • Location:Stockholm. Sweden
  • TDM model: 2006

Posted 27 March 2016 - 10:42 am

Hej.

Har en TDM900 2006 och bor i Stockholm.



#210 gswede

gswede

    discovering Carpe

  • Member
  • 19 posts
  • Location:Stockholm Sweden
  • TDM model: 2010

Posted 28 March 2016 - 05:03 pm

Kul. Nu är vi i alla fall tre TDM-åkare som bor runt Stockholm. Skall vi träffas någonstans på en fika och prata TDM? Rosenhill? Eller någon annan stans?



#211 and30ers

and30ers

    Carpe groupie

  • Member
  • PipPip
  • 286 posts
  • Location:Stockholm, Sweden
  • TDM model: 2007

Posted 28 March 2016 - 10:01 pm

Rosenhill funkar bra för mig :-) har redan varit där ett par gånger denna månad.

#212 gswede

gswede

    discovering Carpe

  • Member
  • 19 posts
  • Location:Stockholm Sweden
  • TDM model: 2010

Posted 29 March 2016 - 06:19 pm

Föreslår lördag eller söndag, men vi kan ju vänta med att bestämma det slutgiltigt ifall något hinder dyker upp eller dåligt väder. 



#213 gswede

gswede

    discovering Carpe

  • Member
  • 19 posts
  • Location:Stockholm Sweden
  • TDM model: 2010

Posted 01 April 2016 - 10:11 am

Jag föreslår att alla TDM900-ägare samlas vid Café Rosenhill (http://caferosenhill.se/) på lördag vid  14-tiden.

Jag har också upplivat en gammal tråd på sporthoj.com: Yamaha TDM 900

där jag lämnat samma meddelande.

Den tråden tycker jag också passar bättre om man vill ha kontakt med svenska hoj-ägare.

Det tog mig flera år innan jag fann denna avdelning i carpe-tdm och jag tror inte det finns så många svenska TDM-ägare här.

Vi ses på lördag!



#214 dasf

dasf

    sticking around

  • Member
  • 28 posts
  • Location:Sweden
  • TDM model: 2006

Posted 17 February 2017 - 04:50 pm

Hej.

 

Har sedan måndag em ett stort behov av ett nytt orginalstyre och ny  vänster orginalljuddämpare till min TDM900A-06.

 

Varför????

Har nu insett den hårda vägen att man skall vänta med att köra på mindre asfaltsvägar tills snö/is-strängarna är helt borta! Kan nog tacka mitt Rukkaställ för att allt gick bra trots en ordentlig rutchbana  på asfalten i ca 80 km/tim.

 

Har ni ett styre och/eller ljuddämpare liggande så hör av er. Bor i Skåne men är intresserad av delar från hela landet.



#215 nadako

nadako

    discovering Carpe

  • Member
  • 12 posts
  • Location:Sweden
  • TDM model: 2008

Posted 17 February 2017 - 09:01 pm

Skönt att DU klarade dig!!
Har du kollat Bike Trollhättans demontering har för mig att dom hade någon nyare Tdm...

#216 dasf

dasf

    sticking around

  • Member
  • 28 posts
  • Location:Sweden
  • TDM model: 2006

Posted 17 February 2017 - 09:38 pm

Lite ont i ett revben som nog fick en smäll när jag ramlade men i övrigt helt ok. 

 

Tack för tipset.

Har just kollat och de har faktiskt en vänsterljuddämpare. Ser bra ut. De vill ha 1400 kr.  Det är klart mera än de jag hittat på nätet ifrån Frankrike, Italien och Spanien. De ligger runt 500 kr  men räknar man med frakten så kanske det inte blir så stor skillnad. Skall så Bike en signal i nästa vecka.



#217 gswede

gswede

    discovering Carpe

  • Member
  • 19 posts
  • Location:Stockholm Sweden
  • TDM model: 2010

Posted 23 February 2017 - 08:08 pm

Hej

Har du kollat med:

http://www.speedbike.se/?page_id=340



#218 dasf

dasf

    sticking around

  • Member
  • 28 posts
  • Location:Sweden
  • TDM model: 2006

Posted 24 February 2017 - 08:47 pm

Hej.

Tack för tipset, men jag har redan en ljuddämpare, från Bike, som ligger för avhämtning hos DHL. 

 

En fråga om styre.  

Tänkte leta efter ett orginalstyre men efter lite googlande på carpe-tdm så har jag ändrat mig. Det blir ett styre från Renthal istället. Modell 755. Har, precis som många andra, haft en del problem med sovande fingrar och tydligen så KAN det bero på att orginalstyret har för kraftig vinkel (sweep) som gör att handleden får en felaktig vinkel. Detta problem försvinner tydligen hos många som byter till Renthal 755 som har en mindre vinkel.

 

Någon som testat detta styre på sin TDM här i Norden? 



#219 nadako

nadako

    discovering Carpe

  • Member
  • 12 posts
  • Location:Sweden
  • TDM model: 2008

Posted 25 February 2017 - 04:05 pm

Skönt att du hittade en dämpare.:-)
Jag har bytt till rental styre, kommer inte ihåg riktigt men tror det var det som är vanligast att byta till här på forumet..
Jag gillar det bättre än original, vibrationer känner jag fortfarande. Men handlederna får skönare vinkel och jag sitter bättre.

#220 dasf

dasf

    sticking around

  • Member
  • 28 posts
  • Location:Sweden
  • TDM model: 2006

Posted 25 February 2017 - 05:44 pm

Intressant.

Har inga vibrationer alls i orginalstyret (med orginal styrändsvikter monterade).

Om jag får problem med vibrationer i Rentalstyret så fyller jag det med silikon. Det brukar fungera.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users


    Facebook (1)